söndag 29 augusti 2010

Har lärt mig ett nytt ord på engelska!



Ekollonen är klara. Att acorn är ekollon visste jag inte tidigare och förstod först inte första inlägget om ekollonen. Nog för att jag kunde se att mönstret liknade ekollon ... ibland är man lite trögtänkt.
Tycker att det är en rolig stickning. Beskrivningen verkade först besynnerligen och krånglig att följa med alla förkortningar och symboler som inte gick att hålla i huvudet. Men efterhand så klarnade det. Än så länge verkar passformen helt ok. Möjligen blir halsringningen väl vid och kan kräva extravarv. Så brukar det vara på upp och ner-tröjor enl mina erfarenheter.

4 kommentarer:

  1. Så fint det blir! Jag tycker också att det var lite krångligt till en början.

    SvaraRadera
  2. snyggt!!! har repat upp en hel del på min,men är helt på rätt spår nu:-) och den blir verkligen fiiin!

    SvaraRadera
  3. Åh vad snyggt det blir! Härligt att du kommit så långt, jag hoppas hinna sticka på min idag.

    SvaraRadera