söndag 15 augusti 2010

Start och omstart

Först hittade jag till twist collective och beundrade alla underbara mönster inkl Acorns-koftan. Sen dök denna KAL upp och då gick det inte att motstå utmaningen. Det är ju inte så att det finns behov av ytterligare en kofta i garderoben. Funderade på garnval förra veckan på stickcaféet och Maria min ena LYS föreslog Cascade. Eftersom hon var bortrest i helgen så hann jag besöka Cina min andra LYS och ramlade på detta garn:


Rowans kid classic, som hon sålde billigt. Sagt och gjort. För ovanlighetens skull så blev det först en provlapp. Fem varv hann det sen bli i helgen innan jag insåg att den blev alldeles för stor. Ut med stickan, några suckar och så omstart i en mindre storlek. Tycker fortfarande att det verkar bli stort??

2 kommentarer:

  1. Hej hej!

    Jag tycker också att min verkar vara lite stor. Stickar en bit till i alla fall.

    SvaraRadera
  2. Nu blir jag osäker på vilken storlek jag ska sticka (har ju inte ens nystat upp garnet).

    SvaraRadera